[1] Diósd Város Önkormányzat 12/2009. (V. 25.) önkormányzati rendelete a Képviselő –testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
[Egységes szerkezetben a módosító 12/2010. (X. 19.), 8/2011. (IV. 01.), 18/2011. (IX. 01.), 11/2012. (VI. 08.), 1/2013. (II. 01.) , 5/2013. (II. 19.), 19/2013. (VIII.30.), a 7/2014. (III. 28.), 14/2014. (X.23.), 16/2014. (XI.7.), 19/2014. (XII.3.), 21/2014 (XII.19) a 32/2016. (XII. 19.) 7/2017. (IV. 06.), 15/2018. (V. 25.) 28/2018. (IX. 28.) , a 27/2019. (X.31.) és a 12 /2020. (VII.09.) önkormányzati rendeletekkel]
[2] Diósd Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d, pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, szervezeti Alaptörvény 32 cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az és működési rendjének szabályairól a következő rendeletet alkotja:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat elnevezése, székhelye, működési területe, pecsétjei, jogállása
1. §
(1) [3]Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Diósd Város Önkormányzat
(2) Az önkormányzat székhelye és levélcíme: 2049 Diósd, Szent István tér 1.
(3) Az önkormányzat hivatalos internetes honlapja: www.diosd.hu
(4) Az önkormányzat elektronikus levélcíme: onkormanyzat@diosd.hu
(5)[4] Az önkormányzat működési területe: Diósd Város közigazgatási területe.
(6)[5] Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, középen a Város címerével, körben “Diósd Város Önkormányzat” körfelirat található.
Az önkormányzat jelképei, kitűntetései
2. §
a) Diósd címere
b) Diósd zászlaja
c) Diósd pecsétje
Az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai, ünnepei
3. §
Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatai
4. §
II. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÉS MŰKÖDÉSE
A Képviselő-testület
A Képviselő-testület és alakuló ülése
5. §
„Én, (eskütevő neve) becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; polgármesteri/önkormányzati képviselői tisztségemből eredő feladataimat Diósd Város fejlődésének előmozdítása érdekében lelkiismeretesen teljesítem, tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorlom.
(Az eskütevő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!”
A Képviselő-testület és a hatáskör átruházás
6. §
A Képviselő-testület gazdasági programja
7. §
A Képviselő-testület munkaterve
8. §
A Képviselő-testület ülései
9. §
Kötelező rendkívüli ülést összehívni, ha azt a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára. (Mötv. 44. §), továbbá, ha azt [16]a nemzetiségeket érintő ügyben a nemzetiségi önkormányzat testülete indítványozza.
(7) A Képviselő-testület – a nyári szabadságolások miatt – augusztus 1-től – 31-ig nem ülésezik.
Az ülés nyilvánossága
10. §
(1) [17]Az ülés nyilvános, azon bárki részt vehet. A polgármester, illetőleg a képviselő indítványára Képviselő-testület vita nélkül, esetenként három percben engedélyezheti a felszólalást tanácskozási joggal nem rendelkező jelenlévő részére.
(2) [18]A Képviselő-testület üléseiről a televízió, a rádió, a sajtó rögzített módon, illetőleg közvetlenül élő adásban tudósíthat. A nyilvánosság a testületi ülésről kizárólag jogszabály kötelező előírása alapján zárható ki.
(3) A képviselő-testület
a) zárt ülést tart választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízatás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele; továbbá önkormányzati, hatósági, összeférhetetlenségi és kitüntetési ügy, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás tárgyalásakor;
b) zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés és az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.
(4) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.
Az ülés összehívása
11. §
(5)[19] Az ülésre meg kell hívni:
(6) A meghívóhoz – mely tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a zárt ülés jelölését, a javasolt napirendi pontokat, az előterjesztők megjelölését, a meghívottak megnevezését napirendenként - mellékelni kell a napirendi pontok előterjesztéseit, igény szerint elektronikus formátumban. A (5) bekezdés f)-g) pontokban megnevezett meghívottak számára kizárólag annak a napirendi pontnak az előterjesztését kell megküldeni, amelyben a meghívott érintett.
(7)[20] A meghívót és az előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők és tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülést megelőző legalább hat naptári nappal, a rendkívüli ülés esetén az azt megelőző napon megkapják.
(8) Ha a Képviselő-testület azonnali döntése szükséges, rendkívüli ülés összehívása történhet rövid úton (telefonon, telefaxon, e-mailben, illetőleg személyesen), ebben az esetben az előterjesztés a helyszínen is kiosztható, illetve szóban is előterjeszthető.
(9) Az ülés időpontját és fő napirendi pontjait a Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal) hirdetőtábláján történő kifüggesztés, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján való közzététel útján, az ülést megelőző négy nappal meg kell hirdetni,
(10) A meghívottak közül az ülés valamennyi napirendi pontja tekintetében tanácskozási jog illeti meg a jegyzőt, valamint a (5) bekezdés d)-f) pontjaiban meghatározott személyeket azon napirendi pontok tekintetében, amelyek őket érintik.
Az ülés előkészítése
12. §
Az ülés előkészítését a polgármester a jegyző közreműködésével látja el. Az előterjesztés határidőben történő megfelelő előkészítését, az egyeztetések elvégzését a jegyző ellenőrzi és biztosítja az előterjesztés törvényességét.
Az előterjesztés
13. §
Sürgősségi javaslat
14. §
Az ülés vezetése
15. §
Az ülés határozatképessége
16. §
A napirend meghatározása
17. §
(3) Napirend előtt a Képviselő-testület tagja három percben felszólalhat.
18. §
(2) A napirend elfogadása előtt az előterjesztőnek joga van a napirendről levetetni az előterjesztést, illetve a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke bizottsági tárgyalásra visszakérheti azt.
A napirendek tárgyalása
19. §
(1) A napirendek tárgyalásának sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:
a) a 18. § (1) bekezdésben foglalt napirendi pontok,
b) önkormányzati rendeletek,
c) munkaterv szerinti napirendek,
d) munkatervben nem szereplő napirendek,
e) képviselői indítványok (interpelláció, kérdés),
f) egyebek.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt sorrendtől a Képviselő-testület eltérhet.
(3) A Képviselő-testület az elfogadott napirendeket egyenként tárgyalja. A polgármester javasolhatja egyes napirendi pontok összevont tárgyalását, melyről a Képviselő-testület vita nélkül dönt.
(5) Ha a vita során megállapítást nyert, hogy a napirenddel kapcsolatban jelentős kérdés tisztázása válik szükségessé, a megalapozott döntés érdekében az előterjesztést a polgármester, vagy a Képviselő-testület visszautalhatja az illetékes bizottsághoz, illetve azt a napirend tárgyalása során a bizottság elnöke is visszakérheti.
(6) Az előterjesztő az írásos előterjesztéshez, tömör szóbeli kiegészítést tehet.
(7) A vita megkezdése előtt, a hatáskörrel rendelkező bizottság elnöke legfeljebb három percben ismertetheti a bizottság álláspontját. Ezt követően a polgármester megnyitja a vitát, szólásra a polgármesternél lehet jelentkezni.
(8) Módosító indítványt írásban, az ülésen is elő lehet terjeszteni.
(9) A képviselő, illetőleg az arra feljogosított a vita során legfeljebb két alkalommal, az első alkalommal legfeljebb öt percben, a második alkalommal legfeljebb három percben szólhat hozzá az előterjesztéshez. Módosító javaslat indokolására a képviselő két percben egy alkalommal jogosult. Az időkorláttól és felszólalás számának korlátozásától a képviselő-testület ügyrendi javaslatra eltérhet.
(10) Személyes megszólítás esetén a megszólított legfeljebb 2 percben válaszolhat.
(11) A napirendi pont tárgyalása során egy alkalommal, a polgármester bármelyik képviselő kérésére tárgyalási szünetet rendelhet el, melyről a Képviselő-testület egyszerű többséggel dönt. A szünet időtartama legfeljebb félóra lehet.
Interpelláció, kérdés
20. §
- az előterjesztő nevét,
- azt a személyt, akihez az interpelláció irányul,
- az indítvány elnevezését és szövegét,
- az előterjesztő sajátkezű aláírását.
(5) A (4) bekezdésben foglalt határidőn belül benyújtott interpelláció esetén – amennyiben a válaszadás elhalasztását a testület engedélyezte - a választ 15 napon belül írásban kell megadni, kivéve, ha arra az interpelláció címzettje a testületi ülésen szóban kíván válaszolni. Az írásbeli választ minden képviselő részére meg kell küldeni.
(6) A Képviselő-testület az interpellációra adott szóbeli válasz elfogadásáról - az interpelláló képviselő állásfoglalásának meghallgatását követően - vita nélkül dönt. Írásbeli válasz esetén a döntésre - a szóbeli válaszra vonatkozó szabályok alkalmazásával - a következő testületi ülésen kerül sor.
(7) Amennyiben a Képviselő-testület a választ nem fogadja el, az interpellációval érintett ügy megtárgyalására a polgármester az illetékes szakbizottságot kijelöli.
(8) A képviselő az interpellációkat követően, napirenden nem szereplő ügyben kérdést intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, illetőleg a jegyzőhöz. A kérdésre, valamint a szóbeli válaszra két-két perc áll rendelkezésre. A kérdésre harmincnapon belül írásban is lehet válaszolni. (Mötv 32. § (2) b).)
Ügyrendi javaslat
21. §
A napirend tárgyalásának elnapolása
22. §
(3) Korábban tárgyalt napirendi pont esetleges újratárgyalásának előterjesztéséről a polgármester dönt.
A tanácskozás rendjének biztosítása
23. §
A vita lezárása
24. §
(1) Ha a napirendi ponthoz további hozzászólás nincs, illetve az erre irányuló ügyrendi javaslat elfogadása esetén, a polgármester a vitát lezárja.
(2) A vita lezárása után az előterjesztőnek lehetősége van a vitában elhangzottak összefoglalására és a felmerült kérdések megválaszolására. Ezt követően a polgármester elrendeli a szavazást.
A szavazás rendje
25. §
(1)A Képviselő-testület az előterjesztésről nyílt, név szerinti, illetőleg titkos szavazással dönt. Szavazni csak személyesen lehet.
(2) A Képviselő-testület határozatait egyszerű szavazattöbbséggel hozza (a jelenlévő képviselők több mint felének igen szavazatával).
(3)[24] Minősített szavazattöbbség (a megválasztott települési képviselők több mint a felének a szavazata) szükséges – a törvényben rögzített eseteken túl - a következő ügyekben:
(4) A polgármester először a benyújtott módosító javaslatokat teszi fel szavazásra logikai sorrendben, végül az elfogadott módosításokkal kiegészített eredeti javaslatot olvassa fel egységes szerkezetben.
(5) A szavazás számszerű eredményének megállapítása után a polgármester ismerteti a döntést.
Megismételt szavazás
26. §
Név szerinti szavazás
27. §
Titkos szavazás
28. §
- a szavazás helyét és napját;
- a szavazatszámláló bizottság jelenlévő tagjainak nevét és tisztségét;
- a szavazás során felmerült tényeket;
- a szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatokat, valamint
- a szavazás eredményét;
d) a szavazásról készített jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai aláírják;
e) a szavazás eredményéről a szavazatszámláló bizottság elnöke jelentést tesz a Képviselő-testületnek.
III. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET DÖNTÉSEI
A rendeletalkotás
29. §
(1) Egyfordulós rendeletalkotás esetén, módosító indítványt csak írásban lehet benyújtani, legkésőbb az ülést megelőző második munkanapon 16 óráig; a módosító javaslat elfogadásához minősített többség szükséges.
(2) A Képviselő-testület új rendelet alkotásakor, vagy rendelet átfogó módosításakor kétfordulós rendeletalkotásról dönthet. Módosító indítványt az első fordulót követő munkanapon 12 óráig lehet a Hivatalba eljuttatni.
(3) Indokolt esetben a Képviselő-testület döntése alapján az állampolgárok széles körét érintő önkormányzati rendelet-tervezetet közszemlére kell tenni.
(4) [25]Rendeleteinek megalkotása előtt az önkormányzat vizsgálja, hogy mely szervek, szervezetek egyetértését, véleményét kell kikérni, (szakhatóságok, helyi nemzetiségi önkormányzat, érdekképviseleti szervek, civilszervezetek) gondoskodik arról, hogy nevezettek jogaikkal - a törvényes keretek között - élhessenek.
(5) A rendelet-tervezetet a Képviselő-testület illetékes bizottságai megtárgyalják és véleményezik.
(6) A rendeletet a hivatal hirdetőtábláján tizenöt napra történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. Amennyiben a rendelet szövege eltérő rendelkezést nem tartalmaz, a rendelet kihirdetésének napján lép hatályba. A rendeletek egységes szerkezetbe foglalt szövegét a kihirdetést követő egy héten belül meg kell jelentetni az önkormányzat hivatalos honlapján.
(7) Az önkormányzati rendeletek nyilvántartása, a rendeletek évenkénti hatályosulásának felülvizsgálata és hozzáférhetőségük biztosítása a jegyző feladata.
(8) A Képviselő-testület által alkotott rendeletek jelölése: A Diósdi Önkormányzat .../... (a rendelet sorszáma/évszám), valamint a kihirdetés dátuma (….) önkormányzati rendelete a … ról/ről.
A határozat
30. §
A Képviselő-testület a feladat és hatáskörébe tartozó – jogszabályalkotást nem igénylő – ügyekben határozattal dönt.
A határozat jelölése a naptári éven belül.../.... (sorszám/év) (….) (a hónap római számmal, a nap arab számmal való jelölése) folyamatos sorszámmal történik (rövidítése: Diósdi öh.). A határozatban meg kell jelölni a végrehajtás határidejét és felelősét.
A jegyző a határozatokról betűrendes és határidős nyilvántartást vezet.
A határozatokat a jegyzőkönyv aláírását követő egy héten belül meg kell jelentetni az önkormányzat hivatalos honlapján. A határozatokba történő betekintés rendjét – a jogszabályi előírások keretein belül – a jegyző határozza meg.
A hozott határozatokról jegyzőkönyvi kivonat készül, melynek hitelességét a jegyző igazolja.
A jegyzőkönyv
31. §
IV. FEJEZET
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ, A BIZOTTSÁGOK
A települési képviselő
32. §
A képviselő kötelessége:
a) az önkormányzat és a hivatal működési rendjét érintő titokköri szabályokat megtartani;
b) képviselői tisztségéhez, közéleti tevékenységéhez méltó magatartást tanúsítani, életvitelt folytatni;
c) írásban vagy szóban előzetesen bejelenti, ha a testület vagy bizottság ülésén nem tud részt venni;
d) tartózkodni a képviselői minőségében megszerzett vagy tudomására jutott információ saját maga és más előnyére, illetőleg hátrányára történő felhasználásától;
e) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni (titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll).
A képviselők jogai különösen:
a) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetőleg kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;
b) tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén, ide értve a zárt ülést is;
c) javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni;
d) [29] kezdeményezheti, hogy a Képviselő-testület vizsgálja felül a Képviselő-testület által átruházott - önkormányzati ügyben hozott döntést; (Mötv. 32. § (2) d)
e) külön megbízás alapján képviselheti a Képviselő-testületet;
f) a Képviselő-testület hivatalától a polgármesteren vagy a jegyzőn keresztül igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést;
g) közérdekű ügyben a polgármesternél vagy a jegyzőnél kezdeményezheti a Képviselő-testület hivatalának intézkedését, amelyre a hivatal tizenöt napon belül érdemi választ köteles adni.
(3) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző, az önkormányzati intézmények vezetői – előzetesen egyeztetett időpontban – munkaidő alatt kötelesek fogadni.
(4) Az önkormányzati képviselő a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot köteles haladéktalanul bejelenteni a polgármesternek.
(5) A képviselőt külön önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű tiszteletdíj illeti meg.
(6) A képviselő-testület tagjainak név szerinti felsorolását a rendelet 1. sz függeléke tartalmazza.
Összeférhetetlenség
33. § [30]
A Képviselő-testület bizottságai
Állandó bizottságok
34. §
[31](1) A Képviselő-testület a Képviselőtestület döntéseinek kezdeményezésére, előkészítésére átruházott hatáskörök gyakorlására öt főből álló állandó bizottságokat hoz létre.
(2) [32] Állandó Bizottságok:
(3) [33]Az állandó bizottságok feladatait és hatásköreit a rendelet 3. melléklete tartalmazza
(4) A bizottság - a feladatkörében - előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását. A bizottságok a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben, önkormányzati ügyekben döntési jogkörrel rendelkező, egymással egyenrangú viszonyban álló, választott testületi szervek.
(5) A bizottság a feladatkörében ellenőrzi a képviselő-testület hivatalának a képviselő-testület döntéseinek az előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a polgármester intézkedését kezdeményezheti.
(6) A bizottság elnökét és tagjainak több mint felét a Képviselő-testület tagjaiból kell választani.
(7) Bizottságnak nem lehet elnöke és tagja a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint a Képviselő-testület hivatalának dolgozója.
(8) (Mötv. 57. § (1) kt. a polgármester előterjesztésére választja meg a bizottságok tagjait)
(9) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és köztelezettségei azonosak.
(10) [34]A bizottság képviselő tagjai sorából elnökhelyettest választ. A bizottság elnökének akadályoztatása esetén az őt megillető jogok és kötelezettségek az elnökhelyettest illetik meg..
(11) Amennyiben a bizottság tagja az éves bizottsági ülések számának ötven százalékán nem vett részt, úgy a bizottság elnöke a Képviselő-testületnek javaslatot tehet a visszahívására.
(12) A bizottsági döntések végrehajtásáról, továbbá a működésükhöz szükséges szakmai és technikai, valamint adminisztrációs feltételek biztosításáról a jegyző a hivatal útján gondoskodik. Ezen belül: kezeli a bizottságok jegyzőkönyveit, gondoskodik javaslataik testületi ülés elé kerüléséről. Külön nyilvántartást vezet az átruházott jogkörben hozott döntésekről.
(13) A bizottságok munkájukat éves munkaterv alapján végzik, amelynek végrehajtásáról a Képviselő-testületet minden év január hó 15-éig tájékoztatják.
(14) [35]A bizottság belső működési rendjét (különösen: ülések időpontja, határozatainak végrehajtásáról szóló tájékoztató) - az Mötv. és jelen rendelet rendelkezéseinek korlátai között - maga határozza meg.
[36] 34/A. §
(1) A képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja (továbbiakban: külsős tag) is köteles vagyonnyilatkozatot tenni, az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (továbbiakban: Vnytv.) melléklete szerinti tartalommal
(2) A külsős tag vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének a megválasztását követő 30 napon belül, majd azt követően kétévenként, az esedékesség évében, június 30-ig köteles eleget tenni. Vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele egy háztartásban élő, Vnytv. 2.§ b. pontja szerinti hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát. A külsős tag és hozzátartozójának vagyonnyilatkozata nem nyilvános.
(3) A vagyonnyilatkozat őrzéséért a jegyző felelős.
(4) A külsős tag vagyonnyilatkozat-tételére vonatkozó e rendelet szerinti előírásokat a Vnytv. szabályaival együtt kell alkalmazni.
35. §
Ideiglenes bizottság
36. §
V. FEJEZET
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ
Polgármester
37. §
„Diósd Város Polgármestere” – középen Diósd Város címerével;
Alpolgármester
38. §[41]
Jegyző [43]
39. §
(1) A polgármester – pályázat alapján – a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A kinevezés határozatlan időre szól.
(2) A jegyző államigazgatási feladat-és hatásköreit jogszabályok alapján látja el, az államigazgatási feladat- és hatásköri jegyzék figyelembevételével.
(3) A jegyzőnek a Képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatai:
(4) A Képviselő-testület a (3) bekezdés c) és d) pontjaiban foglalt önkormányzati feladatok ellátása során a jegyzőt utasíthatja.
(5) A jegyző vezeti a hivatalt.
(6) A hivatal munkájáról évente beszámol a Képviselő-testületnek;
(7) A jegyző pecsétje körbélyegző, kerületén feliratozással: „Diósd Város Jegyzője”- középen [44]Magyarország címerével.
[45] 39/A. §
VI. FEJEZET
A HIVATAL
[46] 40. §
egységes hivatalt hoz létre.
8. A Diósdi Polgármesteri Hivatal köztisztviselői számára a Közszolgálati Tisztviselők Napja, július 1-je munkaszüneti nap.
40/A § [47]
Védőnői Szolgálat
40/A.§ (1) A védőnői szolgáltatás biztosítása érdekében a Képviselő-testület Védőnői Szolgálatot hozott létre és működtet. E közszolgáltatás finanszírozása a központi költségvetésben elkülönített alapból, az OEP által átadott támogatásértékű pénzeszközből valósul meg.
(2) A Védőnői Szolgálat az önkormányzat tulajdonában álló, természetben Diósd, Gárdonyi G. u. 1. sz. alatti épület elkülönített, hatósági engedéllyel rendelkező helyiségcsoportjában működik.
(3) A védőnői tanácsadó kialakítását és annak alapfelszerelését az önkormányzat a területi védőnői ellátásról szóló 49/2004. (V.21.) ESZCSM rendeletben előírtak szerint biztosítja.
(4) A védőnői szolgáltatás öt körzetben történik, a háziorvosi, a házi gyermekorvosi, fogorvosi és védőnői körzetek megállapításáról szóló 21/2004. (VII.20.) önkormányzati rendeletben meghatározottak szerint. A védőnői feladatokat öt védőnő látja el, a vezetői védőnő irányításával.
(5) A védőnők munkaideje heti 40 óra.
(6) A védőnők a munkaköri feladataikat a vonatkozó jogszabályok és a Védőnői Szolgálat Ügyrendjében foglaltak alapján végzik.
(7) A védőnői munka szakmai felügyeletét az Érdi Járási Hivatal Népegészségügyi Intézete látja el.
(8) A Védőnői Szolgálat ügyrendjét a Képviselő-testület határozattal fogadja el.
Nem került létrehozásra, ellátási szerződés alapján Érd MJV intézménye biztosítja a feladatellátást
VII. FEJEZET
LAKOSSÁGI FÓRUMOK, KÖZMEGHALLGATÁS
41. §
VIII. FEJEZET
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI, KÖLTSÉGVETÉSE, VAGYONA, AZ
ELLENŐRZÉS
Az önkormányzat gazdasági alapjai, költségvetése
42. §
A költségvetést az államháztartásról szóló törvény, valamint a költségvetési törvények alapján kell összeállítani.
Az önkormányzat vagyona
43. §
(3) Törzsvagyonnak az az önkormányzati tulajdon nyilvánítható, amely közvetlenül kötelező önkormányzati feladat- és hatáskör ellátását vagy a közhatalom gyakorlását szolgálja.8
(4) A Képviselő-testület az önkormányzat tulajdonában lévő vagyonról, vagyoni értékű jogokról, a vagyonhasznosítás módjáról, valamint az önkormányzat vállalkozásaival összefüggő előírásokról külön önkormányzati rendeletben dönt.
Az önkormányzat gazdálkodása
44. §
Az ellenőrzés
45. §
- előzetesen megtárgyalja és véleményezi a költségvetési koncepciót és az éves költségvetést, valamint a végrehajtásáról szóló féléves és éves beszámolókat;
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, – különös tekintettel a saját bevételekre – a vagyonváltozás alakulását;
- vizsgálja a hitelfelvételek indokait, gazdasági megalapozottságát;
- ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és fegyelem érvényesülését.
Vizsgálata eredményéről a következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
IX. FEJEZET
AZ ÖNKORMÁNYZAT ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT KAPCSOLATAI[48]
Az önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat kapcsolatai
46. §
X. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
47. §
(1) E rendelet 2009. június 1.-jén napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg 1/2004. (II. 02.) számú önkormányzati rendeletet, valamint az azt módosító 13/2004. (IV.30.), 26/2004. (X.22.), 5/2005. (IV:1.), 7/2006. (II.20.), 14/2006. (VI.1.), 30/2006. (X.16.),31/2006. (X.19.), 37/2006. (XII.29.), 10/2007. (IV.26.), 19/2007. (VIII.1.), 20/2007. (VIII.31.) 7/2008. (IV.01.), 13/2008. (IX. 26.), 28/2008. (XII. 19.) ör. rendeletet hatályon kívül helyezi.
Diósd, 2009. május 21.
Spéth Géza s.k. Tóth Tivadar s.k.
polgármester jegyző
A rendeletet egységes szerkezetben kihirdettem: 2019. október hó 31. 17.40 perckor
………………………………
dr. Balogh Pál
jegyző
[54] 12/2009. (V. 25.) önkormányzati rendelet 1. számú melléklete
A Diósdi Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódása, létszáma, munka és ügyfélfogadási rendje
1. A hivatal megnevezése, jogállása, irányítása, vezetése
2. A hivatal belső szervezeti tagozódása
2.1. A hivatal feladatait az alábbi iroda szintű szervezeti tagozódásban látja el.
[55]2.2. A hivatal szervezeti egységei:
2.2.1 Polgármesteri Kabinet
2.2.2. Jegyzői és Igazgatási Iroda
2.2.3. Pénzügyi Iroda
2.2.4. Adóiroda
2.2.5. Műszaki Iroda, amely magában foglalja a közterület-felügyeletet és a hivatalnak a városüzemeltetési feladatokat ellátó Munka Törvénykönyv hatálya alatt foglalkoztatott munkatársait.
2.3. A Hivatal belső szervezeti egységei közötti munkamegosztás rendjét és a konkrét feladatokat a Diósdi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szabályozza.
2.4. A hivatal létszámát az Önkormányzat költségvetési rendeletében határozza meg.
3. A hivatal ügyfélfogadási rendje:
3.1. A jegyző és az aljegyző minden hétfőn 15:00 – 18:00 óra között ügyfélfogadást tart.
3.2. A külön szabályozott tisztségviselői fogadóórákon - szükség szerint– a hivatal vezető állású köztisztviselői is részt vesznek.
3.3. A hivatalban az ügyfélfogadási idő:
hétfő |
13.00 órától 18.00 óráig |
szerda |
07.30 órától 16.30 óráig |
péntek |
07.30 órától 12.00 óráig. |
4. A hivatal munkarendje:
hétfő |
07.30 órától 18.00 óráig |
kedd |
07.30 órától 15.30 óráig |
szerda |
07.30 órától 16.30 óráig |
csütörtök |
07.30 órától 15.30 óráig |
péntek |
07.30 órától 12.00 óráig. |
5. Igazgatási szünet:
A Hivatal minden év július hónap 3. és 4. hetében, valamint december 27- e és 31-e között igazgatási szünetet tart. Az igazgatási szünet alatt a hivatalban - a zavartalan ügymenet és feladatellátás biztosítása céljából - ügyelet működik 08.00 órától 12.00 óráig.
2. sz. melléklet [56]
Diósd Város nemzetközi kapcsolatai
Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn:
3. számú melléklet
Az állandó bizottságok feladatai
I .
Pénzügyi és Vagyonnyilatkozatokat Ellenőrző Bizottság:
1.. Feladatköre:
2. Saját hatáskörben dönt:
3. Képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt:
Ellátja a mindenkor hatályos önkormányzati döntésekben meghatározott feladatokat és dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt kérdésekben;
4. Előkészíti:
5. A bizottság állásfoglalása szükséges:
6. Véleményezi:
7. Javaslatot tesz:
8. Ellenőrzi:
9. Lebonyolítja:
Az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 12/2019.(IV.26.) számú önkormányzati rendelet 27. § - ban meghatározottak szerint az elővásárlási joggal nem érintett, értékesítésre kijelölt lakások megüresedése estén lebonyolítja az árverést
10. Kapcsolatot tart:
II.
Településfejlesztési Bizottság:
a) ügyrendjének megállapításáról;
b) a képviselő-testület munkatervéhez igazodóan saját munkaterve elfogadásáról.
Ellátja a mindenkor hatályos önkormányzati döntésekben meghatározott feladatokat és dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt kérdésekben;
4. Előkészíti:
a) a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek koncepcióját, illetőleg önkormányzati döntéstervezeteket a képviselő-testület, illetőleg a bizottság munkatervében ütemezettek szerint;
b) a képviselő-testület által feladatkörébe utalt előterjesztéseket;
c) az útépítési együttműködésről és az útépítési érdekeltségi hozzájárulásról szóló 13/2018. (V.25.) számú önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdésében foglaltaknak megfelelően előkészíti az útépítési megállapodás megkötésére vonatkozó kezdeményezés befogadására és a támogatás mértékére vonatkozó döntést
5. A bizottság állásfoglalása szükséges:
a) a településfejlesztési koncepció és módosításai tervezetéhez;
b) általános rendezési tervek felülvizsgálata során
c) településfejlesztési terv elkészítése és felülvizsgálata során
d) a helyi építési szabályzat és szabályozási terv, valamint ezek módosításai tervezetéhez;
e) ipari park és egyéb területfejlesztési egység létrehozására vonatkozó előterjesztéshez;
f) az épület házszámának feltüntetési módját szabályozó, illetőleg azt módosító rendelet tervezetéhez;
g) .az épített környezet helyi védelmére vonatkozó rendelethez és módosításaihoz;
h) helyi jelentőségű természeti értékek és területek védetté nyilvánításáról, óvásáról, őrzéséről, fenntartásáról, valamint természeti állapotának fejlesztéséről való gondoskodás körében készített, továbbá a védettség feloldására irányuló előterjesztések tervezeteihez;
i) a területek zajvédelmi szempontból fokozottan védetté nyilvánítására, csendes övezet kialakításának elrendelésére; helyi zaj- és rezgésvédelmi szabályok megállapítására vonatkozó tervezetekhez;
j) a védett kategóriába tartozó területeken alacsonyabb levegőtisztaság-védelmi követelmények megállapítására irányuló tervezethez;
k) a környezetvédelmi feladatok megoldására kibocsátandó önkormányzati rendelet, határozati javaslat tervezetéhez;
l) az önkormányzat illetékességi területére jogszabályokban előírtaknál kizárólag nagyobb mértékben korlátozó környezetvédelmi előírásokat meghatározó szabályokat tartalmazó önkormányzati rendelet tervezetéhez;
m) az önkormányzat illetékességi területén lévő és műemléki oltalmat érdemlő értékek védetté nyilvánítására, illetőleg a védettség megszüntetésére irányuló kezdeményezéshez;
n) a település műemlékileg védett területeinek szabályozási terv lapjára és annak módosítására vonatkozó tervezethez;
o) az önkormányzat által létesítendő helyi közutak, illetőleg közművek létesítése esetén a létesítés költségének az ingatlanok tulajdonosaira részben, vagy egészben történő áthárításáról, illetőleg a hozzájárulás mértékét szabályozó rendelet tervezetéhez;
p) az önkormányzat tulajdonában lévő közhasználatú építmények vonatkozásában a mozgásukban korlátozott személyek részére a biztonságos és akadálymentes megközelíthetőséget, illetőleg használhatóságot megteremtő intézkedésekre kidolgozandó program tervezetéhez;
q) a hulladék kezelésével, elhelyezésével és ártalmatlanításával kapcsolatos előterjesztéshez;
r) menetrend alapján autóbusszal végzett közúti közforgalmi személyszállítás ellátásával kapcsolatos gazdasági társaság alapítására, önkormányzati intézmény létrehozására, koncessziós pályázat kiírására, valamint tömegközlekedés biztosítását célzó szolgáltatási szerződés jóváhagyására vonatkozó előterjesztésekhez;
s) helyi víziközművek működtetésével kapcsolatos előterjesztésekhez;
t) az önkormányzati törzsvagyon körében lévő közcélú vízilétesítmények működtetését érintő előterjesztésekhez;
u) a települési közműves vízszolgáltatás korlátozására vonatkozó terv jóváhagyására, és a vízfogyasztás rendjének megállapítására vonatkozó döntési javaslathoz;
v) az önkormányzat területét érintő villamos energia korlátozás sorrendjének megállapítására irányuló tervezethez;
w) gázvezeték hálózat önkormányzati hozzájárulással történő fejlesztésére vonatkozó előterjesztéshez;
x) az önkormányzat illetékességi területére készített gázelosztó vezetékre vonatkozó hálózatfejlesztési hozzájárulásra készített tanulmánytervhez;
y) a piaci árusító helyekre vonatkozó helypénz, illetve bérleti díjak megállapítására, módosítására vonatkozó előterjesztéshez;
z) a városfejlesztést szolgáló koncepciók, továbbá az önkormányzatnak az idegenforgalom helyi fejlesztésére, a területi érdekeknek az országos érdekekkel való összehangolására vonatkozó koncepciójának tervezetéhez;
6. Véleményezi:
7. Javaslatot tesz:
a) vállalkozásélénkítő, munkahelyteremtő, iparfejlesztő intézkedések megtételére
b) A civil szervezetek támogatásának rendjéről szóló 3/2019. (II.1.) számú önkormányzati rendelet 3. § - ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesznek a civil támogatások odaítélésére és annak összegére
c) A Diósd Városért Díj alapításáról szóló 32/2018. (XI.05.) számú önkormányzati rendelet 3. §-ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesz a díj odaítélésére
d) Az utcanév, valamint a házak számozásának rendjéről szóló 37/2004 (XII.17.) számú önkormányzati rendelet 5. § -ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tehet utcanév felvételére, megváltoztatására,
e) városi alapinfrastruktúrát érintő fejlesztésekre,
f) kistérségi területfejlesztésekkel kapcsolatos ügyekben,
g) városi úthálózat és csapadékvíz elvezetésre,
h) a jármű és gyalogos közlekedés biztonságának koordinálása és biztosítása,
i) az M0, és 7-es út forgalmának problémái, gyalogos átkelőhelyek, lámpák témában a lehetőségek feltárása,
j) az utak kitáblázására javaslattétel, folyamatos kapcsolattartás a közút fenntartójával, lobbyzás,
k) mozgáskorlátozottak közlekedési feltételeinek javítására javaslattétel,
l) tömegközlekedéssel kapcsolatos kérdésekben.
8. Ellenőrzi:
a) önkormányzati intézményi fejlesztések és karbantartási munkák figyelemmel kísérése,
b) szemét, hulladék szelektív gyűjtése, elszállítása,
c) közterek, közterületek, árkok rendben tartása,
d) védett és más városi fasorok rendben tartása,
e) víz, csatorna, gáz, villany, telefon, kábel TV szolgáltatások ügyei,
f) a városban lévő kereskedelmi üzlethálózat fejlesztése és a szolgáltatási hálózat fejlesztésének segítése,
g) a városban köztemető működésének felügyelete,
h) a városban szennyvíz tisztítási ügyei,
i) a városban közösségi helyiségek működtetése,
j) egészségügyi ellátás működése
k) városban információs és utcatábláinak karbantartása,
l) óvodák, iskolák működése
m) a hó eltakarítási, és síkosságmentesítési feladatok elvégzéséről beszámoltatás,
III.
Kulturális, Hagyományőrző és Sport Bizottság
1. Feladatköre:
2. Saját hatáskörben dönt:
a) ügyrendjének megállapításáról;
b) a képviselő-testület munkatervéhez igazodóan saját munkaterve elfogadásáról.
3. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt:
Ellátja a mindenkor hatályos önkormányzati döntésekben meghatározott feladatokat és dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt kérdésekben;
4. Előkészíti:
a) a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek koncepcióját, illetőleg önkormányzati döntéstervezeteket a képviselő-testület, illetőleg a bizottság munkatervében ütemezettek szerint;
b) a képviselő-testület által feladatkörébe utalt előterjesztéseket;
c) részt vállal Diósd város interneten való megjelentetésének kidolgozásában,
d) A Sport ösztöndíj alapításáról és adományozásáról szóló 30/2018 (XI.05.) számú önkormányzati rendelet 5 § -ban foglaltaknak megfelelően előkészíti az ösztöndíjak odaítélését
5. A bizottság állásfoglalása szükséges:
a) a köznevelési intézmény minőségirányítási programjáról
b) a maximális létszámtúllépés fenntartói engedélyezéséről a köznevelési intézményekben;
c) az intézmények éves beszámolóiról és szakmai, pedagógiai programjáról
d) az óvoda és bölcsőde nevelési év lezárásáról szóló tájékoztatójának elfogadásához
e) az óvoda és bölcsőde nevelési év kezdésről szóló tájékoztatójának elfogadásához;
f) óvodaköteles gyermekek óvodai beiratkozásáról szóló tájékoztató elfogadásához
g) Diósd Város éves rendezvénytervének elfogadásához
h) az önkormányzat által fenntartott köznevelési, közművelődési intézmények elnevezésére, alapító okiratuk elfogadására, módosítására, kiegészítésére vonatkozó előterjesztésekhez;
i) az önkormányzat tulajdonában, fenntartásában lévő köznevelési intézmény tulajdonosi, vagy fenntartói jogának - részben vagy egészben - más fenntartónak való átengedéséről szóló előterjesztés-tervezethez;
j) a köznevelési, valamint a folyamatos önkormányzati feladat ellátására irányuló közművelődési megállapodások tervezeteihez;
k) művészeti alkotás közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezésére, áthelyezésére, lebontására, felújítására vonatkozó előterjesztésekhez;
l) a testnevelési és sportfejlesztési célkitűzések és feladatok meghatározására irányuló előterjesztéshez;
m) a helyi testnevelési és sportfeladatok meghatározására, valamint az önkormányzati sport- szervezet fejlesztésére, átszervezésére, megszüntetésére irányuló koncepciókat, tervezeteket, előterjesztéseket;
n) a közművelődésről szóló rendelet-tervezethez;
o) a köznevelés közfeladatai ellátása körébe tartozó előterjesztésekhez;
p) a helyi gyermek és ifjúsági feladatok meghatározására irányuló koncepciókhoz, tervezetekhez, előterjesztésekhez;
q) a gyermekekkel és ifjúsággal foglalkozó szervezetekkel, a drog (kábítószer, alkohol, dohányzás) fogyasztás visszaszorításával kapcsolatos előterjesztésekhez;
6. Véleményezi:
a) a városi címek, kitüntetések adományozásának véleményezése,
b) véleményezi az önkormányzat helyi kiadványainak megjelentetésére tett javaslatokat és a „Diósdhéjban” c. újság kiadására kiírt pályázatokat,
c) véleményezi a lakosság életkörülményeit érintő intézkedés-tervezeteket,
d) a diákok foglalkoztatásával kapcsolatos javaslatokat;
e) a fiatalok számára civil szervezetek, vagy intézmények által szervezett programok, rendezvények támogatásával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket;
f) A Diósd Város sportjáról szóló 11/2019.(III.29.) számú önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdésében meghatározottaknak megfelelően a város sport koncepcióját és sport rendeletét, valamint azokat rendszeresen felülvizsgálja
g) Diósd Város nevének és jelképeinek használatáról szóló 1 /1993. (II.25.) számú önkormányzati rendelet 6 § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően véleményezi a benyújtott, címer és zászló használatára vonatkozó kérelmeket,
7. Javaslatot tesz:
a) segíti javaslataival a térségi kapcsolatokban rejlő lehetőségek megvalósulását,
b) A civil szervezetek támogatásának rendjéről szóló 3/2019. (II.1.) számú önkormányzati rendelet 3. § - ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesznek a civil támogatások odaítélésére és annak összegére
c) A Diósd Városért Díj alapításáról szóló 32/2018. (XI.05.) számú önkormányzati rendelet 3. §-ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesz a díj odaítélésére
d) Az utcanév, valamint a házak számozásának rendjéről szóló 37/2004 (XII.17.) számú önkormányzati rendelet 5. § -ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tehet utcanév felvételére, megváltoztatására,
e) A Diósd Város sportjáról szóló 11/2019.(III.29.) számú önkormányzati rendelet 4. § (6) bekezdésében meghatározottaknak megfelelően javaslatot tesz a város sport koncepciójának és sport rendeletének módosítására, valamint az éves költségvetési rendelet sporttámogatási keretösszegének meghatározására
8. Ellenőrzi:
a) figyelemmel kíséri és segíti a tömegsporttal kapcsolatos önkormányzati feladatok végrehajtását,
b) sportlétesítmények működtetésének koordinálása,
9. Segíti:
a) segíti a Kék Géza Művelődési Ház és Könyvtár munkáját,
b) segíti a Diósdi Eötvös József Német Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola munkáját,
c) segíti a Dió Óvoda és a Zöldfa Bölcsőde munkáját.
d) segítséget nyújt a nemzetiségi oktatásra irányuló igények felmérésében és az oktatás megszervezésében, együttműködik a nemzetiségi önkormányzatokkal;
10. Lebonyolítja:
11. Kapcsolatot tart:
IV.
Egészségügyi és Szociális Bizottság:
1. Feladatköre:
A szociális és gyermekjóléti ellátásról, a gyermekvédelemről, családvédelemről, egészségügyi ellátásról való gondoskodás, a lakásfenntartás támogatása, a munkanélküliség kezelése, körében a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése, döntés a képviselő-testület által hatáskörébe utalt ügyekben, illetve a polgármesterre átruházott önkormányzati hatáskörben hozott döntések véleményezése a képviselő-testület által meghatározott, továbbá a polgármester által igényelt körben.
2. Saját hatáskörben dönt:
a) ügyrendjének megállapításáról;
b) a képviselő-testület munkatervéhez igazodóan saját munkaterve elfogadásáról.
3.A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt:
a) ellátja a mindenkor hatályos önkormányzati döntésekben meghatározott feladatokat és dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt kérdésekben;
b) a szennyvízelvezető hálózatra történő közműcsatlakozáshoz nyújtott önkormányzati támogatásról szóló 28/2013. (XII.13.) számú önkormányzati rendelet 5 § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a vissza nem térítendő támogatás odaítéléséről
c) A szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló 10/2019. (III.29.) számú önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően dönt a rendkívüli települési támogatás és a tele- iskolatáska támogatás nyújtásáról.
d) a közterületek használatáról, védelméről és díjáról szóló 7/1996. (V.30. ) számú önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés e, pontjában meghatározottak szerint a humanitárius cél elbírálása a bizottság feladata.
A szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló 10/2019. (III.29.) számú önkormányzati rendelet 14. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően közreműködik a születésnapi és karácsonyi élelmiszercsomagra jogosultak névsorának összeállításában, a csomagok megrendelésében és a jogosultakhoz történő eljuttatásában
5. Előkészíti:
a) a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek koncepcióját, illetőleg önkormányzati döntéstervezeteket a képviselő-testület, illetőleg a bizottság munkatervében ütemezettek szerint;
b) a képviselő-testület által feladatkörébe utalt előterjesztéseket;
c) az egészségügyi koncepció megalkotását;
d) szociális szolgáltatástervezési koncepció megalkotását
6. A bizottság állásfoglalása szükséges:
a) a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények intézményi térítési díjai megállapítására vonatkozó előterjesztésekhez;
b) a szociális ellátó és gyermekjóléti intézményrendszer, valamint egészségügyi ellátó intézményi rendszer fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos koncepciókhoz, tervezetekhez, az egészségügyi alapellátásról való gondoskodás körébe tartózó koncepciókhoz, előterjesztésekhez
c) az egészségügyi ellátó rendszer fejlesztésével, átszervezésével, a szociális, a gyermekjóléti és a munkanélküli ellátással kapcsolatos koncepciókhoz, tervezetekhez;
d) a foglalkoztatáspolitikával, a munkanélküliség kezelésével kapcsolatos koncepciókhoz, tervezetekhez;
7. Javaslatot tesz:
a) az egészségügyi, szociális, és gyermekjóléti intézmények vezetői állására benyújtott pályázatok, elbírálására javaslatot tesz a képviselő-testületnek,
b) a területi ellátási kötelezettséget is vállaló háziorvosi praxis szerződéskötésére irányuló kérelmekhez;
c) A civil szervezetek támogatásának rendjéről szóló 3/2019. (II.1.) számú önkormányzati rendelet 3. § - ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesznek a civil támogatások odaítélésére és annak összegére
d) A Diósd Városért Díj alapításáról szóló 32/2018. (XI.05.) számú önkormányzati rendelet 3. §-ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesz a díj odaítélésére
e) Az utcanév, valamint a házak számozásának rendjéről szóló 37/2004 (XII.17.) számú önkormányzati rendelet 5. § -ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tehet utcanév felvételére, megváltoztatására,
f) Az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 12/2019. (IV.26.) számú önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az önkormányzati lakások szociális helyzet alapján történő bérbeadása esetén a beérkezett pályázatokat értékeli és javaslatot tesz a bérlő személyére.
8. Megvizsgálja:
Az önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 12/2019. (IV.26.) számú önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az elővásárlási joggal érintett önkormányzati lakások értékesítése esetén a vagyoni és jövedelmi helyzet vizsgálata a bizottság feladata
9. Ellenőrzi, figyelemmel kíséri:
10. Részt vesz, közreműködik:
11. Kapcsolatot tart, együttműködik:
V.
Partnertelepüléseket és Külkapcsolatokat Koordináló Bizottság:
2. Saját hatáskörben dönt:
a) ügyrendjének megállapításáról;
b) a képviselő-testület munkatervéhez igazodóan saját munkaterve elfogadásáról.
3.A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt:
Ellátja a mindenkor hatályos önkormányzati döntésekben meghatározott feladatokat és dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt kérdésekben;
4. Előkészíti:
a) a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendeletek koncepcióját, illetőleg önkormányzati döntéstervezeteket a képviselő-testület, illetőleg a bizottság munkatervében ütemezettek szerint;
b) a képviselő-testület által feladatkörébe utalt előterjesztéseket;
5. A Bizottság állásfoglalása szükséges:
6. Véleményezi:
a) feladatköréhez kapcsolódó rendelet-tervezetek és az éves költségvetés-tervezet véleményezése,
b) véleményezi a testvérvárosi programokat
7. Javaslatot tesz:
a) a testvérvárosi kapcsolatok fejlesztésére, alakítására
b) más önkormányzatok, testvérvárosok részére támogatások nyújtására
c) A civil szervezetek támogatásának rendjéről szóló 3/2019. (II.1.) számú önkormányzati rendelet 3. § - ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesznek a civil támogatások odaítélésére és annak összegére
d) A Diósd Városért Díj alapításáról szóló 32/2018. (XI.05.) számú önkormányzati rendelet 3. §-ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tesz a díj odaítélésére
e) Az utcanév, valamint a házak számozásának rendjéről szóló 37/2004 (XII.17.) számú önkormányzati rendelet 5. § -ban foglaltaknak megfelelően javaslatot tehet utcanév felvételére, megváltoztatására,
8. Ellenőrzi:
Azon képviselő-testület döntések végrehajtását, amelyek előkészítésében részt vett;
9. Közreműködik:
10. Kapcsolatot tart:
1. sz. függelék
A Képviselő-testület tagjai
Albitz Gábor
Bogó László
Czimer Ferenc
Csibrák Csaba
Dr. Bacsa Márta Ilona
Dr. Varga Dániel
Kis –Ferencz Gábor
Kőhidi Tibor Tamás
Madarász Arnold
Rátz Tamás
Spéth Géza
2. sz. függelék
Az állandó bizottságok tagjai
Pénzügyi és Vagyonnyilatkozatokat Ellenőrző Bizottság
Elnök: Dr. Bacsa Márta Ilona
Tagok: Kis –Ferencz Gábor, Bogó László, Tahi-Tóth Gábor, Nagy Gábor
Településfejlesztési Bizottság
Elnök: Albitz Gábor
Tagok: Czimer Ferenc, Madarász Arnold, Bezdán Veronika, Halász Mária Magdolna
Kulturális, Hagyományőrző és Sport Bizottság
Elnök: Madarász Arnold,
Tagok: Rátz Tamás, Kiss – Ferencz Gábor , Pálvölgyi Lívia, Galambosné Makádi Anna
Egészségügyi és Szociális Bizottság
Elnök: Kőhidi Tibor Tamás,
Tagok. Kis – Ferencz Gábor, Csibrák Csaba, Dr. Tóth Klára, Balogh Attila
Partnertelepüléseket és Külkapcsolatokat Koordináló Bizottság
Elnök: Csibrák Csaba,
Tagok: Bogó László, Kőhidi Tibor Tamás, Eőry Zsolt, Paszternák Veronika
A testületi előterjesztések tartalmi és formai követelményei, a döntések végrehajtásának rendje.
Általános rendelkezések
§
(1) [57]Képviselő-testületi ülésre előterjesztést tehet a polgármester, az alpolgármester, a bizottság, a képviselő, a jegyző, - a rendelet-tervezet kivételével - a nemzetiségi önkormányzat elnöke, továbbá a Képviselő-testület által felkért szerv, szervezet vezetője.
(2) Az előterjesztést minden esetben írásban kell benyújtani, kivéve az olyan különösen indokolt esetet, amelynél az idő rövidsége vagy az előterjesztés tárgyának sürgőssége indokolttá teszi, hogy az előterjesztés szóban is megtehető legyen, de a határozati javaslatot ilyen esetben is írásban kell benyújtani.
Az előterjesztések típusai és egységes tartalmi követelményei
§
(1) Az írásbeli előterjesztés lehet:
a) rendelettervezet,
b) határozati javaslat,
c) beszámoló.
(2) Az előterjesztés négy részből áll: bevezető részből, értékelő részből, határozati javaslatból és záró részből.
§
(1) Az előterjesztés bevezető részének tartalmaznia kell:
c) nyílt vagy zárt ülésen való tárgyalásra utalást,
d) a rendeletalkotási javaslat, határozati javaslat elfogadásához szükséges szavazati arányra való utalást,
e) az előterjesztés tárgyát (benne utalással az ülés dátumára),
f) szükség szerint a sürgősségi tárgyalásra való utalást.
(2) Az előterjesztés értékelő részében ismertetni kell:
a) a tényállást, illetőleg mindazon tényeket, körülményeket és információkat, amelyek a megalapozott döntéshez szükségesek,
b) megoldási alternatívákat, amennyiben több döntés lehetséges,
c) az adott tárgyban hozott korábbi döntéseket, állásfoglalásokat, abban az esetben, ha azok relevanciával bírnak, illetve meg kell őket változtatni vagy hatályon kívül kell helyezni,
d) az előkészítésben résztvevő szervezeti egység (külső szakértő) megnevezését,
e) az előterjesztéshez kapcsolódó, a jogszabály alapján véleményezési jogkörrel felruházott szervek, szervezetek véleményét,
f) amennyiben a döntés pénzügyi kötelezettségvállalással jár, a kötelezettség-teljesítés forrásának megjelölését,
g) a döntés alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölését,
h) lejárt határidejű határozatokról szóló beszámoló esetén tartalmazza: a határozat számát, megnevezését, a felelős nevét, a végrehajtás határidejét, a végrehajtás tényét, vagy annak elmaradása okát.
(3) A határozati javaslatnak tartalmaznia kell:
(4) Az előterjesztés záró részének tartalmi elemei:
Felelősségi rend és szakmai-törvényességi koordináció
4. §
(1) Az előterjesztő felel a tárgyalásra és döntésre alkalmas tervezet elkészítéséért és az abban foglaltak megalapozottságáért. Ha az előterjesztő és az előterjesztés készítőjének személye nem azonos, felelősségük közös.
(2) Amennyiben az előterjesztést a Polgármesteri Hivatal illetékes szakmai szervezeti egysége készíti elő, azért a szervezeti egység vezetője tartozik felelősséggel, jóváhagyó véleménye esetén szignálja.
(3) Az előterjesztés tartalmi és formai, valamint előzetes törvényességi ellenőrzését a jegyző végzi, jóváhagyó véleménye esetén szignálja.
(6) Az előterjesztéseket – a szükséges szignók, aláírások megléte esetén – a Titkárságon kell leadni, amely gondoskodik az előterjesztések kézbesítéséről. A Titkárság csak olyan előterjesztéseket vehet át, amely valamennyi szükséges aláírással rendelkezik.
(7) Az aláírt, törvényességi szempontból jóváhagyott előterjesztést az annak tárgya szerint feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottságnak is meg kell tárgyalnia. Erről a bizottság ülését előkészítő referens gondoskodik.
(8) A bizottsági előterjesztés postázásáról a referens gondoskodik.
Az előterjesztések formai követelményei
5. §
(1) Az előterjesztéseket a magyar nyelv szabályainak megfelelően, világosan és közérthetően kell megszövegezni.
(2) Az előterjesztéseket A/4-es lapnagyságban, normál sortávolságú, számítógépes szerkesztéssel, tagoltan és áttekinthetően, 12-es betűnagysággal, Times New Roman betűtípussal kell elkészíteni. Vastagított betűvel kell kiemelni: az előterjesztőnek, az előterjesztés nyílt vagy zárt ülésen való megtárgyalásának, az előterjesztés megtárgyalásához szükséges szavazati aránynak, az előterjesztés tárgyának, a megszólításnak, a rendelet-tervezet vagy határozati javaslat fejcímének és számának, valamint az előterjesztő neve és tisztsége megjelölését.
(3) Rendelet vagy határozat módosításakor, illetve hatályon kívül helyezésekor mindig meg kell jelölni a módosítás vagy hatályon kívül helyezés alapjául szolgáló rendeletet, határozatot.
(4) A rendelet-tervezet előterjesztés-mintát az utasítás 1. számú melléklete, a határozati javaslatot tartalmazó előterjesztés-mintát az utasítás 2. számú melléklete tartalmazza.
6. §
A bizottsági előterjesztéseket úgy kell elkészíteni, hogy későbbi képviselő-testületi előterjesztés esetén a bizottság támogató döntése, egyben a képviselő-testületi előterjesztés elfogadását is jelentse úgy, hogy a bizottsági határozatnak melléklete legyen a képviselő-testületi előterjesztés tervezete.
A rendeletalkotás speciális szabályai
7. §
(1) Rendeletalkotást kizárólag magasabb szintű jogszabály felhatalmazása alapján, az SZMSZ-ben meghatározott előírások megtartásával lehet kezdeményezni.
(2) A rendelettervezetet tartalmazó előterjesztés bevezető részből, értékelő részből, a normaszövegből és záró részből áll.
(3) A rendelettervezetek szövegét minden esetben elektronikusan is hozzáférhetővé kell tenni a jegyző részére a helyi elektronikus jogtárba történő felvétel céljából. Az elfogadott, kihirdetett és hatályba lépett rendeletet legkésőbb a hatályba lépését követő nyolc napon belül meg kell jeleníteni a helyi elektronikus jogtárban, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján.
8. §
A rendelettervezetnek tartalmaznia kell:
a) [58]számozását és a rendelet címét, a következők szerint: Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének …/2008. (I. 30.) önkormányzati rendelete a …-ról/ről;
A tájékoztató
9. §
A tájékoztató nem minősül előterjesztésnek, azzal kapcsolatosan határozati javaslatra nincs szükség, egyebekben a tájékoztatóra nem vonatkoznak az előterjesztések formai követelményei.
Bizottsági előterjesztések
10. §
(1) A bizottsági előterjesztések tekintetében nem érvényesül a jelen utasítás 1. §-ának (1) bekezdése azzal, hogy más személy előterjesztése esetén a Képviselő-testület elé a bizottság által elfogadott javaslat a bizottság előterjesztéseként kerülhet.
(2) A bizottsági előterjesztéseket olyan időben kell benyújtani, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre azok feldolgozására és érdemi megtárgyalására. Soron kívüli esetben rendkívüli bizottsági ülést lehet összehívni.
(3) Abban az esetben (sürgősségi előterjesztés), amikor egy képviselő-testületi előterjesztés esetén elmaradt a bizottsági megtárgyalás, illetőleg támogató döntés, azt pótolja a Képviselő-testület döntése.
A döntések végrehajtása
11. §
(1) Az előterjesztés elkészítője a határozati javaslatban köteles minden esetben körültekintően eljárni a felelős és a határidő megjelölésekor.
(2) A határozatot a felelősök az ülést követő héten megkapják a titkárság munkatársától.
(3) A titkárság a határozatokról, azok átvételéről és végrehajtásáról nyilvántartó füzetet vezet.
(4) A végrehajtás felelőse a füzetben aláírásával igazolja a határozat átvételét, majd annak végrehajtását követően a füzetbe önállóan bejegyzi a végrehajtás dátumát és azt aláírja.
(5) A füzetet a munkatervben szereplő rendes ülés előtt a jegyző ellenőrzi, amennyiben a lejárt határidejű határozat mellett nem található meg az annak végrehajtását igazoló dátum és aláírás, a felelős ellen fegyelmi eljárást indít.
(6) A titkárság a füzet alapján, minden rendes testületi ülésre előterjeszti a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolót. Az előterjesztés elmaradása fegyelmi felelősségre-vonással jár.
(8) Az önkormányzat szakterületet érintő rendeleteinek ismerete minden hivatali dolgozó számára kötelező. A rendeletek olvashatók, szükség esetén kinyomtathatók az önkormányzat hivatalos honlapján: www.diosd.hu
(9) A határozatokat, az elfogadásukat követő nyolc napon belül szerepeltetni kell a helyi elektronikus határozattárba
ELŐTERJESZTŐ
(Polgármester, jegyző esetén hivatalos fejléccel)
Az előterjesztés száma: ……./200..
Az előterjesztést készítette: …..… (csak név)
A rendelet elfogadásához
minősített többség szükséges.
ELŐTERJESZTÉS
[59]Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
200. … …-i ülésére, a …-ról/ről
Tisztelt Képviselő-testület!
Értékelő rész …
Dátum
szignók az előterjesztő aláírása
(név + tisztség)
Az előterjesztés mellékletei:
1.) Rendelet-tervezet
2.) …..
Az előterjesztés véleményezésére a … Bizottság illetékes.
Az előterjesztés megtárgyalásához a jogszabályi előírásokon túl tanácskozási joggal meg kívánom hívni (név)/ javaslom meghívni (név)/ nem kívánok/ nem javasolok senkit meghívni.
[60]Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének …/2008. (I. 30.) önkormányzati rendelete a …-ról/ről
ELŐTERJESZTŐ
(Polgármester, jegyző esetén hivatalos fejléccel)
Az előterjesztés száma: ……./200..
Az előterjesztést készítette: …..… (csak név)
ZÁRT ÜLÉSEN tárgyalandó!
A határozati javaslat elfogadásához
egyszerű/minősített többség szükséges.
ELŐTERJESZTÉS
[61]Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
200. ……-i ülésére, a …-ról/ről
Tisztelt Képviselő-testület!
Értékelő rész …
Határozati javaslat:
…/2008. (I. 30.) diósdi öh. a …-ról/ről
[62]Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete …
Felelős: név + tisztség
Határidő: feladat + határidő
Dátum
szignók az előterjesztő aláírása
(név + tisztség)
Az előterjesztés mellékletei:
1.
2.
Az előterjesztés véleményezésére a … Bizottság illetékes.
Az előterjesztés megtárgyalásához a jogszabályi előírásokon túl tanácskozási joggal meg kívánom hívni (név)/ javaslom meghívni (név)/ nem kívánok/ nem javasolok senkit meghívni.
5. sz. függelék
A település ünnepei:
1. Megemlékezés a II. világháború diósdi áldozatairól (minden év január 8-át követő vasárnapon. Amennyiben január 8-a vasárnap akkor azon a napon.)
2. Március 15-ei ünnepség a Perczel Mór szobornál,
3. Október 6-ai ünnepség Perczel Mór szobornál
Október 23-ai ünnepség az 56-os emlékműnél
5. Augusztus 20. Szent István ünnepe a Kápolna-kertben
6. Június 4. Trianoni megemlékezés
A település rendezvényei:
1. Tavaszköszöntő (minden év április hónap)
2. Diósd Szent Gellért Hét ünnepségsorozat (minden év szeptember hónap)
a) Diósd Díszpolgára cím odaítélése (ünnepi testületi ülés)
b) Diósd Városért Díjak odaítélése
c) Virágos Diósdért Díjak odaítélése
3. Márton Nap újbor ünnepe
4. Advent, karácsony „Közös ünnepre készülünk” Adventi vásár,
5. [63]
[1] Módosította: 7/2014. (III.27.) ör 1. §. Hatályos: 2014. március hó 29. napjától.
[2] Módosította: 7/2014. (III.27.) ör 2. §. Hatályos: 2014. március hó 29. napjától.
[3] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 1. § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[4] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 2. § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[5] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 3. § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[6] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 4. § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[7] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 1. §. (1) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[8] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 1. §. (2) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[9] Módosította : 14/2014. (X. 23.) önkormányzati rendelet 1.§- a. Hatályos : 2014. október hó 24. –től.
[10] Módosította : 14/2014. (X. 23.) önkormányzati rendelet 2 .§- a. Hatályos : 2014. október hó 24. –től.
[11] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 1. §. (3) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[12] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 1. §. (4) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[13] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 1. §. (5) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[14] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2. §. –a. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[15] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 2. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[16] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 3. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[17] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 3. §. (1) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[18] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 3. §. (2) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[19] Módosította: 16/2014.(XI.7.) ör 1 § - a. Hatályos 2014. november hó 8. napjától.
[20] Módosította: 16/2014.(XI.7.) ör 2 § - a. Hatályos 2014. november hó 8. napjától.
[21] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 5. § - a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[22] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 6. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[23] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 7. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[24] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 4. §.. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[25] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 8. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[26] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 5. §. (1) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[27] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 5. §. (2) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[28] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 5. §. (3) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[29] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 9. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[30] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 6. §. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[31] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 7. §. (1) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[32] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 7. §. (2) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[33] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 7. §. (3) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[34] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 7. §. (4) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[35] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 7. §. (5) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[36] Beiktatta: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 8. §. bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[37] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 9.. §. (1) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[38] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 9.. §. (2) bekezdése. Hatályos: 2019. október 31.-től.
[39] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 6 § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[40] Módosította: 8/2011. (IV. 01.) ör. 1. §- a. Hatályos: 2011. április 1-től.
[41] Módosította: 28/2018. (IX. 28.) önkormányzati rendelet 1. §- a. Hatályos: 2018. október 1. napjától.
[42] Módosította: 27/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 10. §. Hatályos: 2019. október 31.-től
[43] Módosította: 16/2014.(XI.7.) ör 5 § - a. Hatályos 2014. november hó 8. napjától.
[44] Módosította a 15/2018. (V. 25.) önkormányzati rendelet 1 §-a. Hatályos 2018. június hó 1. napjától.
[45] Beiktatta a 15/2018. (V. 25.) önkormányzati rendelet 2 §-a. Hatályos 2018. június hó 1. napjától.
[46] Módosította a 15/2018. (V. 25.) önkormányzati rendelet 3 § - a. Hatályos 2018. június hó 1. napjától.
[47] Beiktatta a 32/2016. (XII.19.) számú önkormányzati rendelet 4 §- a. Hatályos 2017. január hó 1. napjától.
[48] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 10. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[49] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 11. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[50] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 12. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[51] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 13. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[52] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 14. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[53] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 15. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[54] Módosította a 15/2018. (V. 25.) önkormányzati rendelet 4 §-a. Hatályos 2018. június hó 1. napjától.
[55] Módosította a 15/2018. (V. 25.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése. Hatályos 2018. június hó 1. napjától.
[56] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 9 . § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[57] Módosította: 11/2012. (VI. 08.) ör. 16. § -a. Hatályos: 2012. június 9-től.
[58] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 9 . § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[59] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 9 . § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[60] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 9 . § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[61] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 9 . § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[62] Módosította: 19/2013. (VIII.30.) ör. 9 . § . Hatályos: 2013. augusztus hó 31-től.
[63] Hatályon kívül helyezte a 32/2016. (XII.19.) számú önkormányzati rendelet 2 §- a. Hatálytalan 2017. január hó 1. napjától.